Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.
Ing. Jana Bellová, Ph.D.

Státní správa

Ministerstva
Jiné ústřední orgány

Samospráva

Příspěvkové organizace krajů
Příspěvkové organizace měst a obcí
Obchodní korporace měst a obcí
Obchodní korporace krajů

Marketing ve zdravotnictví IX.

Odborný článek

Datum publikace: 12. 02. 2024
Právní stav od: 01. 01. 2024

Následující text je určen spíše pro větší marketingová oddělení velkých nemocnic, lázní či jiných velkých zdravotnických zařízeních. Nicméně některé návody k praktickému nasazení plánování marketingových akcí či uvedené metody plánování mohou využít i FO, jednotliví poskytovatelé zdravotní péče či menší zdravotnická zařízení.

Plánování, kontrola a zavádění marketingu

Úvod

Následující text je určen spíše pro větší marketingová oddělení velkých nemocnic, lázní či jiných velkých zdravotnických zařízeních. Nicméně některé návody k praktickému nasazení plánování marketingových akcí či uvedené metody plánování mohou využít i FO, jednotliví poskytovatelé zdravotní péče či menší zdravotnická zařízení. Tyto metody plánování jsou uvedeny detailněji pouze tři, pokud by případný zájemce měl zájem o detailnější popis těch zbývajících, autoři by v takovém případě zaslali zájemci příslušné popisy včetně případného grafického znázornění těchto blíže nerozváděných metod.

Plánování marketingových akcí je dnes tak důležitou činností velkých zdravotnických celků, že se stalo jedním z nezbytných prvků marketingového mixu, jedním z osmi P. Součástí každé činnosti by pak měla být i kontrola, zpětná vazba o účinnosti našeho počínání. Stručně se zmiňujeme také i o zavádění marketingu, procesu a postupu tohoto zavádění. Jedná se o závěrečné části problematiky ve zdravotnictví, touto kapitolou náš seriál končí.

I. Plánování marketingu

1. Smysl plánování v obecném pojetí

Plánování je činnost, jejímž obsahem je stanovení čtyř základních atributů:

  • jednak žádoucích cílů,
  • dále určení podmínek k jejich dosažení,
  • určení cest k jejich dosažení a
  • stanovení nutných předpokladů pro splnění cílů.

Plánování vyžaduje dodržení všech těchto čtyřech atributů, při absenci, byť jediného z nich, nemůžeme o plánování a výsledném plánu hovořit.

Plánování je tak zaměřeno do budoucnosti. Je to pomůcka, nástroj pro modelování, po

Přečtěte si celý článek

Pro přístup k tomuto článku je nutné se přihlásit.

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé s předplaceným přístupem.

související články

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví I. 21. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví II. 30. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví III. 11. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví IV. 21. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví V. 27. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví VI. 9. ledna 2024

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví VII. 19. ledna 2024

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví VIII. 1. února 2024

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.