Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.
Ing. Jana Bellová, Ph.D.

Státní správa

Ministerstva
Jiné ústřední orgány

Samospráva

Příspěvkové organizace krajů
Příspěvkové organizace měst a obcí
Obchodní korporace měst a obcí
Obchodní korporace krajů

Marketing ve zdravotnictví I.

Odborný článek

Datum publikace: 21. 11. 2023
Právní stav od: 01. 01. 2023
Datum aktualizace: 05. 10. 2024

Zdraví lidí, každého jedince i celé společnosti je v naší zemi považováno za nejdůležitější veřejný statek. Proto naše příspěvky k tématu veřejných statků a veřejné ekonomiky začínáme právě zdravotnictvím.

Úvod

Zdraví lidí, každého jedince i celé společnosti je v naší zemi považováno za nejdůležitější veřejný statek. Proto naše příspěvky k tématu veřejných statků a veřejné ekonomiky začínáme právě zdravotnictvím. Každý z nás naším systémem zdravotní péče prošel, od malička až do stáří má zajištěnou zdravotní péče založenou na zdravotním pojištění, mnozí strávili určitou dobu v nemocnicích či prodělali chirurgické zásahy, s injekcemi a různými léky se seznámil snad každý z nás. Máme jistě určité zkušenosti se strukturou a systémem zdravotní péče v ČR, zvláště v dnešní době, kdy nejen lidé v ČR, ale všude ve světě měli jisté zkušenosti s pandemií covidu-19 a jeho variacemi.

Následující text je počátečním článkem k seriálu Marketingu ve zdravotnictví. Budeme postupně seznamovat čtenáře s danou problematikou v samostatných kapitolách zabývajících se obecnými i specifickými rysy aplikace marketingu ve zdravotnictví až po konkrétní využití marketingových metod a nástrojů marketingu jednotlivými poskytovateli zdravotní péče v ČR. Vzhledem k tomu, že původ marketingu není primárně v oblasti zdravotnictví, ale v průmyslu, budeme začínat obecnými principy marketingu, historií této vědy a praxe, jako nezbytné a charakteristické součásti tržního mechanismu. Marketing je obecná teorie i praxe téměř v celém světě, neboť je jedním ze základních a typických znaků tržního hospodářství.

Začneme tedy stručným popisem principů tržního mechanismu, působením tržních sil i zásahy státu k regulaci tržních vztahů, a to nejprve ve zcela obecné rovině tak, jak ji analyzuje obecná ekonomie. V následu

Přečtěte si celý článek

Pro přístup k tomuto článku je nutné se přihlásit.

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé s předplaceným přístupem.

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.