V minulém příspěvku jsme rozebírali tři součásti marketingového mixu: produkt, cenu a placement. Nyní se zaměříme na pojem promotion s jeho součástmi, budeme jej rozebírat s ohledem na standardizovaný rozsah příspěvků ještě i v dalším čísle, toto P patří k velmi důležitým P právě pro zdravotnictví, neboť obsahuje zejména regulaci reklamy ve zdravotnictví.
V minulém příspěvku jsme rozebírali tři součásti marketingového mixu: produkt, cenu a placement. Nyní se zaměříme na pojem promotion s jeho součástmi, budeme jej rozebírat s ohledem na standardizovaný rozsah příspěvků ještě i v dalším čísle, toto P patří k velmi důležitým P právě pro zdravotnictví, neboť obsahuje zejména regulaci reklamy ve zdravotnictví. Nejprve tedy pojem promotion.
V konkurenčním prostředí musí i poskytovatelé zdravotní péče nějakým způsobem komunikovat se svými potenciálními i reálnými klienty, pacienty, konzumenty zdravotní péče, hmotných či nehmotných produktů. Musí oslovovat i dosud nepodchycenou část segmentu, musí se snažit získávat nové klienty a rozšiřovat svůj dosavadní tržní podíl. Zdravotnické zařízení, o kterém klienti nic nevědí, neznají je, nevědí, jaké druhy ošetření poskytuje, čím se zabývá, tzn. neviditelné a neznámé zařízení představuje velkou neznámou, a to nejen pro klienty, pacienty, ale i obchodní partnery, peněžní ústavy, zprostředkovatele i celou veřejnost. Úspěch má ten, kdo je známý, jehož kvality jsou prověřeny, dobře ohodnoceny, ten, který má ve společnosti již určité jméno, „image“ a dobrou pověst.
Požadavek komunikace jako základní prvek obsahu pojmu promotion je tak silný, že řada autorů uvádí tuto složku marketingového mixu přímo pod označením „komunikace s klienty“.
Promotion ve zdravotnictví má několik možných forem. Povšimneme si tří základních, a to:
Prvek komunikace ve zdravotnictví je tak významným prvkem, že jeho chybné provádě
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.