Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.
Ing. Jana Bellová, Ph.D.

Státní správa

Ministerstva
Jiné ústřední orgány

Samospráva

Příspěvkové organizace krajů
Příspěvkové organizace měst a obcí
Obchodní korporace měst a obcí
Obchodní korporace krajů

Marketing ve zdravotnictví VIII.

Odborný článek

Datum publikace: 01. 02. 2024
Právní stav od: 01. 01. 2024

V této kapitole se věnujeme provádění marketingového průzkumu a výzkumu. Tato problematika se týká velkých zdravotnických zařízení, nemocnic, lázní, zdravotnických ústavů, nicméně některé poznatky mohou být užitečné i pro privátní zdravotníky, lékaře pracující jako OSVČ, fyzioterapeuty, lékárníky atd.

Marketingový průzkum

Úvod

V této kapitole se věnujeme provádění marketingového průzkumu a výzkumu. Tato problematika se týká velkých zdravotnických zařízení, nemocnic, lázní, zdravotnických ústavů, nicméně některé poznatky mohou být užitečné i pro privátní zdravotníky, lékaře pracující jako OSVČ, fyzioterapeuty, lékárníky atd.

Mnoho organizací si cíleně buduje svůj vlastní informační systém, který umožňuje získávat, třídit, analyzovat, vyhodnocovat, uchovávat a poskytovat potřebné informace pro rozhodování managementu. Velké nemocnice nebo sociální zařízení, lázně či jiná zdravotnická zařízení tak činí rovněž s tím, že využívají nabídky specializovaných softwarových firem nabízejících celou škálu programů. Komputerizací se informatika usnadnila, neboť informační systémy založené na databázích obvykle umožňují shromažďovat data velkého rozsahu, umožňují efektivně a rychle zpracovat soubory dle potřebných hledisek zpracování a umožňují rychlý přenos údajů na relevantní místa. V současné době se tyto lokální informační sítě napojují i na internet, organizace sama poskytuje vybrané a žádoucí informace širokému okruhu uživatelů. Současně však platí, že značná část informací organizace podléhá utajení, a to nejen z komerčních důvodů, ale i z důvodů například ochrany osobních dat dle zákonů ČR. S produkty softwarových firem existuje poměrně rozsáhlý a vzájemně si konkurující trh.

Již v historických dobách se však shromažďovaly údaje o vnitřním i vnějším prostředí, o lidech, jiných organizacích, konkurenci, zákaznících, klientech, pacientech atd. Tyto údaje procházely celým kom

Přečtěte si celý článek

Pro přístup k tomuto článku je nutné se přihlásit.

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé s předplaceným přístupem.

Související předpisy

140/1961 Sb. Trestní zákon

110/2019 Sb. Zákon o zpracování osobních údajů

související články

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví I. 21. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví II. 30. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví III. 11. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví IV. 21. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví V. 27. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví VI. 9. ledna 2024

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví VII. 19. ledna 2024

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.