Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.
Ing. Jana Bellová, Ph.D.

Státní správa

Ministerstva
Jiné ústřední orgány

Samospráva

Příspěvkové organizace krajů
Příspěvkové organizace měst a obcí
Obchodní korporace měst a obcí
Obchodní korporace krajů

Marketing ve zdravotnictví IV.

Odborný článek

Datum publikace: 21. 12. 2023
Právní stav od: 01. 01. 2023
Datum aktualizace: 05. 10. 2024

Realizaci marketingového způsobu řízení vidíme v ČR nejvíce v činnosti četných, zejména velkých nemocnic, i když i v dalších zdravotnických zařízeních nalézáme alespoň určité prvky marketingu.

Marketing ve zdravotnictví – charakteristika

Realizaci marketingového způsobu řízení vidíme v ČR nejvíce v činnosti četných, zejména velkých nemocnic, i když i v dalších zdravotnických zařízeních nalézáme alespoň určité prvky marketingu.

Mnohé nemocnice mají tiskového mluvčího, ba dokonce i celý útvar pro styk s veřejností (public relations), pořádají tiskové konference, vydávají tiskové zprávy, pořádají různé propagační akce atd. Přesto však nelze v převážné míře ve zdravotnictví hovořit o plném marketingovém řízení. Je tomu tak proto, že marketingové řízení vyžaduje splnění všech atributů, které teprve ve svém komplexu tvoří marketingový způsob řízení. Co je tedy marketing, a proč jej nelze v plném rozsahu aplikovat do oblasti zdravotnictví?

1. Co je marketing

Čeští autoři různých článků z oblasti obecného marketingu, tak i mnozí praktikové, kteří aplikují marketingové poznatky do praxe, vycházejí z moderních učebnic marketingu, reprezentovaných zejména americkým profesorem, otcem marketingu Philipem Kotlerem. Jeho knihy jsou učebnicí marketingu současné doby, i když marketing a jeho metody jsou mnohem a mnohem starší. Skutečný rozvoj marketingu začal po 2. světové válce a velmi rychle se rozšířil do celého světa. Knihy profesora Kotlera, jako například Marketing Management, již svým názvem naznačují, že marketing je nerozlučně spjat s řízením a s tržním mechanismem. Existuje mnoho různých definicí objasňujících, co je marketing. Téměř každý autor píšící na toto téma uvádí svou definici, popřípadě cituje škálu různých autorů, kteří definují své pojetí marketingu z urč

Přečtěte si celý článek

Pro přístup k tomuto článku je nutné se přihlásit.

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé s předplaceným přístupem.

související články

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví I. 21. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví II. 30. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví III. 11. prosince 2023

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.