Realizaci marketingového způsobu řízení vidíme v ČR nejvíce v činnosti četných, zejména velkých nemocnic, i když i v dalších zdravotnických zařízeních nalézáme alespoň určité prvky marketingu.
Realizaci marketingového způsobu řízení vidíme v ČR nejvíce v činnosti četných, zejména velkých nemocnic, i když i v dalších zdravotnických zařízeních nalézáme alespoň určité prvky marketingu.
Mnohé nemocnice mají tiskového mluvčího, ba dokonce i celý útvar pro styk s veřejností (public relations), pořádají tiskové konference, vydávají tiskové zprávy, pořádají různé propagační akce atd. Přesto však nelze v převážné míře ve zdravotnictví hovořit o plném marketingovém řízení. Je tomu tak proto, že marketingové řízení vyžaduje splnění všech atributů, které teprve ve svém komplexu tvoří marketingový způsob řízení. Co je tedy marketing, a proč jej nelze v plném rozsahu aplikovat do oblasti zdravotnictví?
Čeští autoři různých článků z oblasti obecného marketingu, tak i mnozí praktikové, kteří aplikují marketingové poznatky do praxe, vycházejí z moderních učebnic marketingu, reprezentovaných zejména americkým profesorem, otcem marketingu Philipem Kotlerem. Jeho knihy jsou učebnicí marketingu současné doby, i když marketing a jeho metody jsou mnohem a mnohem starší. Skutečný rozvoj marketingu začal po 2. světové válce a velmi rychle se rozšířil do celého světa. Knihy profesora Kotlera, jako například Marketing Management, již svým názvem naznačují, že marketing je nerozlučně spjat s řízením a s tržním mechanismem. Existuje mnoho různých definicí objasňujících, co je marketing. Téměř každý autor píšící na toto téma uvádí svou definici, popřípadě cituje škálu různých autorů, kteří definují své pojetí marketingu z urč
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.