Ing. Jaroslav Zlámal, Ph.D.
Ing. Jana Bellová, Ph.D.

Státní správa

Ministerstva
Jiné ústřední orgány

Samospráva

Příspěvkové organizace krajů
Příspěvkové organizace měst a obcí
Obchodní korporace měst a obcí
Obchodní korporace krajů

Marketing ve zdravotnictví V.

Odborný článek

Datum publikace: 27. 12. 2023
Právní stav od: 01. 01. 2023
Datum aktualizace: 05. 10. 2024

V předchozí části jsme se věnovali základním atributům marketingu, jako je marketingová koncepce, marketingová filozofie a analýzy PEST a SWOT. Po rozborech a stanovení koncepce marketingu je možné vytvářet mix marketingových nástrojů.

Úvod

V předchozí části jsme se věnovali základním atributům marketingu, jako je marketingová koncepce, marketingová filozofie a analýzy PEST a SWOT. Po rozborech a stanovení koncepce marketingu je možné vytvářet mix marketingových nástrojů.

5. Fáze realizace – marketingový mix

Pokud je jasně definovaná filozofie, strategie, jsou určeny cílové segmenty, je rozhodnuto o tržním umístění, může se přikročit k realizační fázi marketingových činností.

Realizační fáze marketingu je komplex činností, jejichž výsledkem je vybraná strategie nabídky.

Strategie marketingové nabídky znamená výběr správného produktu, správné služby pro vybraný segment trhu. Nejedná se však pouze o samotný produkt, výrobek či službu, neboť součástí této nabídky je souhrn dalších atributů, které k tomuto výrobku či službě patří. Daný segment trhu musí dostat nejen žádoucí a žádaný produkt, ale tento produkt musí mít odpovídající cenu, klient musí být o produktu dostatečně dobře informován, musí se k němu dostat vhodnou formou distribuce atd. Všechny tyto aspekty, které nedílně patří k produktu, se nazývají marketingovým mixem. Musíme tedy namixovat pro každého vybraného klienta ten správný obsah, formu, cenu, formu distribuce apod. tak, aby celý tento komplex nabídky odpovídal jeho potřebám a možnostem. Marketingový mix je komplex hodnot, které jsou nabízeny pacientům.

Pojem marketingového mixu je v odborné literatuře často (v závislosti na době vydání) uváděn rozdílně.

Část odborníků rozlišuje mezi subjekty, tedy rozeznává skladbu marketingového mixu z hlediska poskytovatele produktu (služby), část

Přečtěte si celý článek

Pro přístup k tomuto článku je nutné se přihlásit.

 

Přístup do této části mají jen registrovaní uživatelé s předplaceným přístupem.

související články

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví I. 21. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví II. 30. listopadu 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví III. 11. prosince 2023

Odborné články

Marketing ve zdravotnictví IV. 21. prosince 2023

cookies24x24  Souhlas s využíváním cookies

Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.

Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.

Více informací.