Pojem „nabídková cena“ není v zákoně č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, konkrétně definován; lze jím rozumět cenu, za kterou se dodavatel zavázal realizovat předmět plnění veřejné zakázky, neboť podáním nabídky a stanovením nabídkové ceny dodavatel vyjadřuje úmysl stát se účastníkem zadávacího řízení ve smyslu § 47 odst. 1 písm. b) zákona č. 134/2016 Sb. a být svojí nabídkou (tj. i nabídkovou cenou) pro účely zadávacího řízení na konkrétní veřejnou zakázku vázán.
Publikované rozhodnutí Nejvyššího správního soudu se zabývá způsobem určení výše kauce v zadávacím řízení týkajícím se veřejných zakázek a definuje zákonný pojem tzv. nabídkové ceny.
V obecné rovině je podstatou sporu právní otázka, zda i po odstoupení účastníka ze zadávacího řízení je možné určit kauci podle § 255 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb. za jím podávaný návrh na přezkum úkonů zadavatele z nabídkové ceny.
Nejvyšší správní soud rozhodl v senátu složeném z předsedy JUDr. Jaroslava Vlašína a soudců Mgr. Aleše Smetanky a JUDr. Tomáše Rychlého v právní věci žalobkyně: VYSSPA Sports Technology s. r. o., se sídlem Skladová 2438/6, Plzeň, zastoupená Mgr. Jiřím Čížkem, advokátem se sídlem Dvořákova 44/38, Plzeň, proti žalovanému: Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, se sídlem třída Kpt. Jaroše 7, Brno, za účasti: město Kuřim, Jungmannova 968/75, Kuřim, o přezkoumání rozhodnutí předsedy žalovaného ze dne 26. 4. 2022, č. j. ÚOHS‑10301/2022/162, v řízení o kasační stížnosti žalobkyně proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 4. 5. 2023, č. j. 62 Af 19/2022 ‑ 108,
takto:
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.