Proč si přečíst tento článek? Čtenář získá představu o přístupu ke vzdělávání úředníků veřejné správy v ČR a v zahraničí a bude mít možnost srovnání.
Proč si přečíst tento článek? Čtenář získá představu o přístupu ke vzdělávání úředníků veřejné správy v ČR a v zahraničí a bude mít možnost srovnání. Seznámí se s hlavními cíli ve sféře vzdělávání v ČR, které stanoví strategické dokumenty, zejména koncepce klientsky orientované veřejné správy. Kromě připravovaných návrhů implementace, budou nastíněna i další doporučení opírající se o zahraniční zkušenosti. Závěrem bude jako příklad žádoucího vzdělávání představena oblast etiky a integrity.
V moderní historii ČR veřejná správa procházela opakovaně snahou o modernizaci a zvýšení efektivity veřejné správy, ale strategické a koncepční záměry nebyly dosud dotaženy do úspěšné realizace. Reforma veřejné správy patří nepochybně k nejsložitějším proměnám, kterou transformace po pádu komunismu vyžadovala. Všeobecně je akceptován fakt, že profesionalita úředníků i zaměstnanců veřejné správy zásadně ovlivňuje výkonnost a kvalitu služeb. V tomto smyslu se česká legislativa potýkala také s požadavkem na vzdělávání pracovníků veřejné správy. Moderní trendy vývoje veřejné správy a současné výzvy kladou stále větší požadavky na odbornost aparátu veřejné správy a permanentní zvyšování kvalifikace personálních kapacit. Jen tak je možno držet krok s vyspělým světem, který vidí efektivní, hodnotově ukotvenou a širokému dialogu otevřenou veřejnou správu jako prioritu.
Připomeňme nejprve základní milníky v reformě veřejné správy, které zah
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.