Sestavení účetní závěrky účetní jednotkou neznamená se této činnosti věnovat pouze určitý čas po skončení příslušného účetního období, ale pro účetní jednotku to znamená celoroční práci.
Sestavení účetní závěrky účetní jednotkou neznamená se této činnosti věnovat pouze určitý čas po skončení příslušného účetního období, ale pro účetní jednotku to znamená celoroční práci. Aby účetní závěrka mohla být spolehlivá, srovnatelná, srozumitelná, obsahující významné informace (§ 19 odst. 7 zákona o účetnictví), musí se této činnosti účetní jednotka systematicky věnovat a vytvořit si mj. vnitřní směrnici, podle které bude postupovat. Takovouto směrnicí je Harmonogram účetní závěrky.
Ve smyslu přílohy č. 3 technické vyhlášky o účetních záznamech č. 383/2009 Sb. se řádná rozvaha, řádný výkaz zisku a ztráty a příloha předají čtvrtletně – ve stavu k 31. 3., 30. 6., 30. 9. – mezitímní účetní závěrka, a to do 30. dne následujícího měsíce a ročně, tj. ve stavu k 31. 12. – řádná účetní závěrka, a to do 25. 2. následujícího roku.
Odkazuji Vás v této souvislosti na texty věnované účetní závěrce podnikatelů 2022, neboť sestavení Harmonogramu účetní závěrky je v podstatě obdobné.
Inventarizace je podmínkou průkaznosti účetnictví (§ 8 odst. 4 zákona o účetnictví), přičemž účetní jednotka je povinna inventarizaci provést, a to u veškerého majetku a u veškerých závazků (§ 6, § 29 a § 30 zákona o účetnictví). Inventarizace je proces, při kterém se zjišťuje skutečný stav veškerého majetku a závazků a poté se porovnává, zda odpovídá účetnímu stavu. Dalším úkolem inventarizace je ověřit oce
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.