Zákon ukládá povinnost všem účetním jednotkám, které jsou povinny sestavit účetní závěrku a zároveň se zapisují do veřejného rejstříku, aby ji předaly v elektronické formě do veřejného rejstříku ke zveřejnění.
Účetní závěrku a výroční zprávu je účetní jednotka povinna archivovat po dobu 10 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají. Zákon o archivnictví a spisové službě (zákon č. 499/2004 Sb.) v § 3 odst. 1 organizačním složkám státu, ozbrojeným silám, bezpečnostním sborům, státním příspěvkovým organizacím, státním podnikům, územním samosprávným celkům, organizačním složkám územích samosprávným celkům, právnickým osobám zřízeným nebo založeným územními samosprávnými celky, školám a školským zařízením (s výjimkou mateřských škol, výchovných a ubytovacích zařízení a zařízení školního stravování), zdravotním pojišťovnám, veřejným výzkumným institucím stanoví povinnost uchovávat dokumenty a umožnit výběr archiválií uvedených v příloze č. 1 a 2 zákona.
Mezi dokumenty dle přílohy č. 1 se jedná o dokumenty o vzniku, řízení původce, o majetku původce řadí mimořádné inventarizace majetku při vzniku, smlouvy o převodu vlastnického práva k nemovitostem a listiny osvědčující přechod vlastnického práva k nemovitostem a dokumentaci zápisu a certifikaci ochranných známek. U finančních dokumentů uvádí účetní závěrky.
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.