Existuje nějaká etapizace procesu inventarizace u vybrané účetní jednotky?
Proces inventarizace u všech účetních jednotek, a tedy i u vybraných účetních jednotek lze rozčlenit do pěti na sebe navazujících etap:
1. Skutečného stavu majetku a závazků fyzickou či dokladovou inventurou, popř. oběma.
2. Vyhotovení inventurních soupisů osvědčujících skutečný stav jednotlivých samostatně evidovaných složek majetku a závazků.
3. Porovnání zjištěných skutečných stavů se stavy podle účetnictví, zpravidla položkově vedených v knihách analytického členění (majetková evidence, skladová evidence, evidence dlužníků a věřitelů, pokladní kniha apod.) a vyčíslení zúčtovatelných rozdílů (mank, přebytků a evidenčních rozdílů).
4. Zhodnocení aktuálního stavu se zaměřením na zjištěné snížení hodnoty majetku a zvýšení závazků a vyjádření případných účetních korekcí v podobě opravných položek, jednorázově zvýšených odpisů, rezerv apod.
5. Vypořádání zúčtovatelných rozdílů provedením příslušných účetních zápisů do účetního období, za které se inventarizací ověřuje stav majetku, závazků, jiných aktiv, jiných pasiv a skutečností účtovaných na podrozvahových účtech, a to včetně provedení zápisů v knihách analytického členění.
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.