Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů, které tvoří územní celek vymezený hranicí území obce. Do samostatné působnosti obce patří mj. i sestavení rozpočtu. Rozpočtový proces obce, hospodaření s finančními prostředky rozpočtů, jejich tvorba, funkce apod. jsou upravovány zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Podle tohoto zákona je rozpočet územního samosprávného celku nebo svazku obcí finančním plánem, kterýmž se řídí financování činností územního samosprávného celku nebo svazku obcí. Při zpracování ročního rozpočtu se vychází z rozpočtového výhledu.
Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů, které tvoří územní celek vymezený hranicí území obce. Do samostatné působnosti obce patří mj. i sestavení rozpočtu. Rozpočtový proces obce, hospodaření s finančními prostředky rozpočtů, jejich tvorba, funkce apod. jsou upravovány zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Podle tohoto zákona je rozpočet územního samosprávného celku nebo svazku obcí finančním plánem, kterýmž se řídí financování činností územního samosprávného celku nebo svazku obcí. Při zpracování ročního rozpočtu se vychází z rozpočtového výhledu. Ten se sestavuje na 2–5 let na základě uzavřených smluvních vztahů a přijatých závazků.
Detailní třídění příjmů a výdajů upravuje rozpočtová skladba, která umožňuje v rámci rozpočtu dělit územní rozpočet na běžný a kapitálový:
Rozpočet obce může být trojí: vyrovnaný, přebytkový nebo schodkový:
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.