Sociálním podnikem se rozumí „subjekt sociálního podnikání“, což je právnická nebo fyzická osoba, která má ve svých zakládacích dokumentech formulován společensky prospěšný cíl a která splňuje principy sociálního podnikání.
Sociálním podnikem se rozumí „subjekt sociálního podnikání“, což je právnická nebo fyzická osoba, která má ve svých zakládacích dokumentech formulován společensky prospěšný cíl a která splňuje principy sociálního podnikání.
Společensky prospěšné podnikání či sociální podnikání nebo také podnikání s přesahem je označení pro podnikatelskou aktivitu, jejímž cílem je řešit společenský nebo environmentální problém. Podnikání zde slouží jako prostředek a primárním cílem není zisk, ale udržitelné řešení daného problému. Zisk je zpravidla investován zpět do rozvoje podniku.
V praxi se jedná především o zaměstnávání osob znevýhodněných na trhu práce.
Základní principy společensky prospěšného podnikání formuloval například nositel Nobelovy ceny za mír Muhammad Yunus, podle něhož lze o společensky prospěšném podnikání hovořit, pokud platí následujících sedm principů:
(Zdroj: Wikipedie)
Přestože sociální podniky mají za svůj hlavní cíl konat především „vyšší dobro“, musí se jednat o životaschopn
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.