Oběh účetních dokladů závisí na organizační struktuře obce, na způsobu delegování kompetencí a pravomocí. Účetní jednotka v něm rozliší formu účetních dokladů (listinné – papírové, technické – elektronické, smíšené).
Odbor finanční či odbor ekonomický musí disponovat vnitřními předpisy. V oblasti schvalovacích a podpisových opatření se zpracovává:
Oběh účetních dokladů závisí na organizační struktuře obce, na způsobu delegování kompetencí a pravomocí. Účetní jednotka v něm rozliší formu účetních dokladů (listinné – papírové, technické – elektronické, smíšené).
Účetní doklady jsou podkladem účetních záznamů do účetních knih. Účetní doklady jsou prvotní záznamy, nesoucí informace o nastalé účetní operaci. Účetní doklady popisují, ale zároveň také dokládají a ověřují účetní operaci a prokazují, že se uskutečnila. Teprve operace doložené účetními doklady se stávají účetními případy, které lze zaznamenávat v účetnictví.
Základní podmínkou řádně vedeného účetnictví je přesné a včasné vyhotovování účetních dokladů. Tyto doklady musí účetní případ dokumentovat jednoznačně a správně.
Různé technologie zpracování informací mají samozřejmě vliv na formu účetního dokladu, která může být:
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.