V oblasti procesu kontroly, myšleno kontroly vnější, vykonávané ze strany kontrolních orgánů vůči zejména právnickým a podnikajícím fyzickým osobám, dodržování povinností vyplývajících z pracovněprávních předpisů, lze identifikovat několik základních předpisů.
V oblasti procesu kontroly, myšleno kontroly vnější, vykonávané ze strany kontrolních orgánů vůči zejména právnickým a podnikajícím fyzickým osobám, dodržování povinností vyplývajících z pracovněprávních předpisů, lze identifikovat několik základních předpisů, který jsou pro její výkon ze strany orgánů inspekce práce stěžejní, přičemž níže uvedená posloupnost pro kontrolní činnost je stanovena od předpisu speciálního k předpisu neobecnějšímu, přičemž v obecné rovině platí zásada „lex secialis derogat legi generali“ (zvláštní úprava má přednost před normou obecnější, která se uplatní jen tam, kde zvláštní právní předpis věc sám neupravuje). V případě kontroly orgánů inspekce práce se spíše jedná o skutečnost, že několik speciálních oprávnění je obsaženo v právních předpisech uvedených jako první.
Uvedené zákony zakládají orgánům inspekce práce kompetence pro kontrolu v jednotlivých oblastech. Některá speciální ustanovení upravující proces kontroly oproti kontrolnímu řádu obsahuje § 7 až § 9 ZIP a v oblasti zaměstnanosti § 129 až § 138 ZZ.
Kontrolní řád je obecným předpisem pro oblast kontroly, a použije se tedy v rámci kontrolního procesu, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. Použije se za předpokladu, že jiný právní předpis svěří některému orgánu působnost (veřejnou moc) v oblasti veřejné správy spočívající ve
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.