Míra digitalizace (automatizace) finančních kontrol v organizacích veřejného sektoru je závislá na tom, kolik peněz chce nebo může organizace investovat do svého informačního systému. Je nutno zvážit druh a počet dokladů, na které lze digitalizaci finanční kontroly nasadit.
Finanční kontrola organizačních složek státu, státních fondů, územních samosprávných jednotek, obcí či příspěvkových organizací (PO), lhostejno zda je zřizovatelem stát, kraj či město, se mezi sebou samozřejmě ničím významně neliší. Je přece jedno, zda organizaci řídí ministr, hejtman, starosta, prezident úřadu nebo ředitel. Jde o vrcholné funkce, jejichž zastánci či zastánkyně plně odpovídají za řízení organizací, za efektivní nakládání s finančními prostředky daňových poplatníků, a tudíž i za finanční kontrolu.
Všechny uvedené organizace se řídí identickými právními normami. Jsou to:
Obě právní normy platí dvacet a více let, jsou zaběhlé a vžité.
V polovině minulého desetiletí se pokusilo Ministerstvo financí prosadit modernizaci zákona o finanční kontrole. Nešlo o novelu, ale skutečně o nový zákon. Měl odrážet většinu současných evropských trendů v této činnosti. Řada pracovníků mnoha ministerstev a dalších úřadů vynaložila enormní úsilí na jeho finální podobě. Nový zákon o finanční kontrole prošel Poslaneckou sněmovnou, ale narazil v Senátu. Poslanecká sněmovna následně Senát nepřehlasovala a zákon spadl pod stůl. Jistou roli v tom sehrál i konec volebního období Poslanecké sněmovny. Není vyloučeno, že stejný osud může
Tato webová stránka používá různé cookies pro poskytování online služeb, na účely přihlášení, poskytování obsahu prostřednictvím třetích stran, analýzu návštěvnosti a jiné. V souladu s platnou legislativou prosíme o potvrzení souhlasu, nebo nastavení Vašich preferencí.
Pamatujte, že soubory cookies jsou užitečné pro různá uživatelská nastavení a jejich odmítnutím se může snížit Váš uživatelský komfort.